Welke thee kun je het beste drinken bij diarree? Gewone, groene (met ginseng) of kamille?

( Ik ben verder niet ziek ofzo.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je diarree hebt, weet je lichaam dat je bacterien hebt. en die wilt die snel mogelijk kwijt. Maakt niet uit of je thee gaat drinken. wel is het belangrijk dat je voldoende water drinkt. en geen biscuits eten, het is niet goed om het te laten dikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lauwe coca cola is het allerbeste tegen diarree..

Het beste antwoord

gewone slappe thee is het beste en eventueel lichte bouillon.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar wel veel drinken anders droog je uit.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Slappe gewone thee is het beste. Met een kaneelbiscuitje erbij, als je die hebt.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theinevrije thee is het beste, dus allerliefst een niet laxerend kruidentheetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kaneelbiscuitje doet echt niets meer dan een gewoon biscuitje. Drinken (maakt helemaal niet uit wat) is het belangrijkste en eten mag, eet waar je zin in hebt. 'Zodra u weer trek heeft, kunt u geleidelijk aan weer eten waar u zin in heeft. Daardoor voelt u zich meestal ook beter. Helemaal niet eten of een speciaal dieet is niet nodig.' http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD6b.htm
Amadea
12 jaar geleden
http://www.metabolisme.be/gezonde-voeding/kaneel-is-geneeskrachtige-antioxidant.html: Van oudsher wordt kaneel aanbevolen bij spijsverteringproblemen en maag-darmklachten. Kaneel is een belangrijk natuurgeneeskundig middel bij diarree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is allang bewezen dat het niet zoveel uitmaakt wat je eet bij diarree als je maar voldoende drinkt.
kijk op de link.......maar goed oud recept is droge theeblaadjes nemen en doorslikken,,,,,,niet lekker maar helpt echt
kijk maar eens en beterschap..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volledig achterhaald: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD6b.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vele van deze achterhaalde tips........werken echt...!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar als allang bewezen is dat het niet uitmaakt wat je eet zal dus de geraspte appel (waarom geraspt) net zo goed zijn als de gesneden peer. De appel werkt dan dus niet beter ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Okè........je probeert iets........of niet en als het wel bevalt dan weet je dat..beter als medicijnen.
En waarom geraspt.de appel...?......wel zodat je voorzichtig eet....om de maag te sparen.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog even over de appel .of Peer ?.........appel stopt. enpeer niet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals ik al zei, en in mijn link staat: het maakt niet uit wat je eet, eet waar je zin in hebt maar drinken is belangrijk. Je hoeft echt geen appel te raspen als je tussen bed en wc heen en weer rent: eet gewoon die appel als je daar zin in hebt en je hoeft ook je buurvrouw niet voor kaneel naar de supermarkt te sturen. Bij de peer zal de diarree niet eerder over zijn dan de appel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je ....je hebt helemaal gelijk......... fijn weekend
Rooibosthee stopt diaree en zorgt ervoor dat je geen darmkrampen meer hebt/krijgt. Je maag voelt ook een stuk rustiger aan na een kopje rooibosthee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een site waar veel tips staan welke kruiden je kan gebruiken, om er thee van te zetten

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/58907-geneeskrachtige-kruiden-bij-diarree.html

Beterschap gewenst.